Verbetertraject
Afgeleid van de Circel van Deming

         Coaching op verbetering in het functioneren





'Met het dossier in de hand waarin alle tekortkomingen van mij worden opgesomd gaat de werkgever een ontslag op disfunctioneren aanvragen.' Zo wordt een verbetertraject vaak door de werknemer ervaren. Mijn uitdaging is om neutraal en transparant een verbetertraject aan te bieden waarin niet mijn oordeel gegeven wordt, maar de visie van werknemer en werkgever op neutrale wijze in een eindrapportage wordt beschreven. Er moet motivatie en draagvlak zijn om vertrouwelijk met de gecoachte te spreken. Met een kwalitatief hoogwaardige begeleiding is het wel degelijk mogelijk een structurele verbetering in het functioneren te bewerkstelligen. Het wederzijds vertrouwen herstellen en een goede werkbalans is een win-win resultaat. Met het door mij ontwikkelde model in de aanpak van een verbetertraject is de objectiviteit geborgd.


Processtappen

Nadat de werkgever een inhoudelijk verhaal heeft aangemeld wordt het volgende stappenplan gevolgd:

  1. Afzonderlijk intakegesprek met werkgever
  2. Afzonderlijk intakegesprek met werknemer
  3. Bevestiging schriftelijke coachingsopdracht en omschreven doel naar werknemer en werkgever met tijdspad en aantal consulten
  4. Eindrapportage
  • context van het aangeboden coachingstraject
  • totstandkoming van het coachingstraject
  • toegepaste procesgang van de coaching
  • visie van de gecoachte op het resultaat
  • visie van de werkgever op het resultaat
  • reacties van de werknemer en de werkgever op elkaars visie
  • conclusie


























































Instrumenten


Uitgangspunten


  • Duidelijke coachingsopdracht
  • Afstemming wederzijdse verwachtingen
  • Volledige transparante aanpak
  • Strikt vertrouwelijk
  • Tussentijdse toetsing op het resultaat
  • Objectieve uitkomst
  • Inhoudelijke eindrapportage
  • 3600 feedback


  • Competentieonderzoek


  • Werkbelevingsonderzoek


  • Assertiviteitsonderzoek


  • Conflictmanagement


  • Kernkwaliteiten


  • Communicatiestrategie├źn




Charles Luijten


COACH / BEDRIJFSMAATSCHAPPELIJK WERKER/VERTROUWENSPERSOON /MEDIATOR



┬ę Copyright. All Rights Reserved.